משרד הבריאות: 591 אותרו לאומיקרון; בנט: "להדק את ההגנה על בתי אבות"

    צבי טסלר No Comments on משרד הבריאות: 591 אותרו לאומיקרון; בנט: "להדק את ההגנה על בתי אבות"

    ראש הממשלה הנחה לבצע בדיקות מהירות בכניסה לבתי אבות, במטרה לשמור על בתי האבות על רקע התפשטות זן האומיקרון

    צילום: יונתן סינדל/Flash90     
    21:37
    15.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on פרסום ראשון: הדיל המבריק הוצע כבר לפני כמה חודשים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב (שבת), התייעצות טלפונית על התפשטות זןהאומיקרון, בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וגורמי מקצוע נוספים.

    ראש הממשלה הנחה בשיחה, להדק באופן מיידי את ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, בדגש על פרויקט מגן אבות. בהתאם, יתבצעו בדיקות מהירות בכניסה לבתי האבות והדיור המוגן בישראל, גם למחוסנים.

    בנוסף הנחה בנט לקיים הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך כבר למקרה של גל שישי, למקרה שיתרחש. כמו כן, לקדם רכש של 50 מיליון ערכות אנטיגן נוספות.

    משרד הבריאות מעדכן היום כי זוהו 591 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון: עד כה זוהו בישראל 1,118 מאומתים, מתוכם 723 שבו מחו"ל. בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לוראיינט האומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף.

    במשרד הבריאות מבהירים כי בשלב זה, מי שנחשף (כולל מחוסנים/מחלימים) למאומת לוריאנט האומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה- 7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

    לנוכח התפשטות הנגיף מעמותת מגיני בתי"ה: "לנוכח חדירת נגיף האומיקרון לבתי האבות, עמותת מגיני בתי"ה חוזרת ומפצירה בממשלה לממן בדיקות מהירות לכל באי שערי המוסדות הגריאטרים; עובדים ומבקרים כאחד. ולהימנע מצמצום ביקורי המשפחות על מנת לשמור על חוסנם הנפשי של הדיירים".



    0 תגובות